27 marraskuuta, 2008

"Älä osta mitään -päivä" - Naurettavuuksien huippu

Ymmärrän kyllä esimerkiksi Autoton päivä jutun mutta että tehdään päivän teemaksi "älä osta mitään" on mielestäni mauttomuuden huippu.

Sillä on tarkoitus olla muodikas kantaa ottava teema, mutta mielestäni se ei palvele oikeasti minkäänlaista ihmistä, edes liika kuluttajaa sillä hän siirtäisi ne ostoksensa sitten joka tapauksessa vaikka lauantaille (miksei?).

Jos taas olet ajamatta autolla yhden päivän, et varmaankaan päristele sillä menemään seuraavana päivänä kahden päivän edestä?.

Teemoja saa olla ja pitääkin olla mutta joku järki käteen, eikö?

Älä osta mitään -päivä on huomenna 28.11.2008, jolloin muuten kannattaa applemiesten suunnistaa kauppaan.

2 kommenttia:

  1. Nyt kannattaisi ehkä hieman tarkentaa. Olet nimittäin saattanut ymmärtää Älä osta mitään -päivän tarkoituksen väärin.

    Toki Älä osta mitään -päivän tarkoituksen hahmottamiseen menee hetki, mutta taustalla lienee kuitenkin ollut ajatus siitä, ettei koko ajan tarvitse kulkea kaupoissa ostelemassa uusia tavaroita vain sen takia kun ne ovat kaupan ja massissa on rahaa.

    Ei se kovin mautonta ole, että kuluttaja katsoo vähän tarkemmin mitä ostaa. Sekään ei ole kovin loogista pohdintaa, että kuluttaja ostaisi seuraavana päivänä sitten vain enemmän tavaraa.

    Autokampanjan vertauksesi on hyvä alku. Kun olet päivän ajamatta tai päivän ostamatta niin ehkä opit uusille tavoille etkä tulevina päivinä aja niin paljoa tai osta niin paljoa.

    Ei niitä niin naama nyppyrällä tarvitse ottaa kirjaimellisesti. Jos joku kehottaa päiväksi ostamattomuutta niin ei kenenkään tarvitse kostoksi seuraavana päivänä ostaa kahta kauheampaa.

    Voimia ja intoa blogailuun!

    VastaaPoista

Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.